Sikerult egy kis idot szakitanom, szoval megprobalkkozom egy blog bejegyzessel, amit remelem mar tukon ulve vartatok...

Rengeteg minden tortent, nem is tudom mar, hogy milyen sorrendben, de megprobalok roviden mindenrol beszamolni. Kezdem a valtozasokkal a suliban...

Angela, a tesi reszleg vezetoje minden evben elmegy egy honapra spanyolorszagba a parjaval (Kath), aki rakos beteg, es mar reg tulelte az elore josolt idot. Szoval minden lehetoseget megragadnak, hogy egyutt lehessenek. Iden ugy oldottak meg, hogy egy hettel az activity week elott mar elmentek, aztan ott volt az activity week, majd az egy het suli szunet, es meg utana is maradtak egy hetet, igy lett a 4 het. Igy finoman fogalmazva ram maradt a reszleg vezetese. Nekem kellett intezni minden meccsekkel kapcsolatos admin munkat, megszervezni, hogy ki menjen, az orakkal kapcsolatos dolgokat is nekem kellett intezni, epp a 4 iskolas altetika verseny is bele esett ebbe a 4 hetbe, annak a szervezeset is en vettem at, az en uszo bajnoksagom is ez ido alatt volt, Anglea orait is helyettesitenem kellett, szoval nem unatkoztam. Kozben persze ugyan ugy az iskolai elokeszitoben is megvoltak a dolgaim, majd jott az egy het Isle of Wight a 6. osztallyal. Olyan szempontbol jo volt, hogy meg tudtam mutatni, hogy szamithatnak ram ilyen helyzetekben, mert rengeteg visszajelest kaptam tobb tanartol is, hoy milyen jo munkat vegeztem a suliban is es a kirandulas alatt is. Aztan Angela es parja egy hettel elobb visszajottek, mert Kath rosszul lett es korhazba kellett vinni. Aztan jott a hir, hogy sajnos azon a hetvegen Kath meghalt, igy Angela jo ideig nem fog iskolaba jonni, valoszinuleg ev megeig mar nem is. Igy az igazgatono es a helyettes behivott egy megbeszelesre, ahol felkertek, hogy ev vegeig iranyitsam a reszleget, mert hogy eddig is milyen jol osszetartottam a dolgokat. Ennek orulok, de ezzel egyutt iszonyat sok melot akasztottak a nyakamba. Szerencsere a masik tesitanarnak volt egy labmutetje, ezert nem tudja a delelotti osztalytermi munkajat csinalni, hanem csak a tesi irodaban volt es intezte nekem az adminisztracios dolgokat. Viszont az ev vegi ertekeleseket nekem kell megirni, legalabbis nagy reszet, a sport nap is ket het mulva lesz, azt is nekem kell leszervezni, jon a sulis uszogala is kedden, es egyebek. De az ertekeles iras lesz a legnagyobb feladat, mert az ugye megy a szuloknek. Na mindegy, megbirkozom vele, raadasul mondtak, hogy ez az extra munka, amit csinalok, nem akarjak, hogy eszrevetlen maradjon, igy ev vegen kapok majd egy 1000 fontos bonuszt.

Akkor most jojjon az egy het Isle of Wight. Ez Activity week, amikor minden osztalynak van valamilyen kirandulasa, vagy csak iskolai foglalkozasok, de nem tanitas. 3. osztalytol vannak a kirandulasok, ok es a 4. osztaly 3 napra megy, 5. osztaly 4 napra, mig a 6. osztaly 5 napra. En mar jo regen lefoglaltam magamnak egy helyet erre a kirandulasra, mert az osztaly is jo, meg a tema is jo volt. A szigeten a Vitorlas Akademiara mentunk, es minden nap 2 fele vizi sport foglalkozas volt. A taborvezetok teljesen atvettek tolunk a gyerekeket, de ha akartuk, akkor mi is reszt vehettunk a foglalkozasokon. En persze mindenben reszt vettem, Sharon, az osztalyfonok is sok mindent csinalt. Csak nagyvonalakban: hetfon erkezes utan a gyerekek megkaptak a felszereleseiket es volt nekik egy kis vizhez szoktatas. Kaptak neopren ruhat, de se az ido, sem a tenger nem volt meleg. Azert nem panaszkodtak, elveztek a jatekokat, es szo nelkul belevetettek magukat a vizbe. Vacsora utan meg rakasztunk, ami baromira tetszett a gyerekeknek es rengeteg rakot is fogtunk. Masnap ket reszre osztottak minket, az egyik ment csonakazni es rakaszni, mig a masik csoport ment Keel vitorlazni, ami motoros vitorlas, de a nyilt vizen csak a vitorlat hasznaltuk, amit a gyerekeknek kellett felhuzni, iranyt valtoztatni, dolgozni a kotelekkel. Nagyon ugyesek voltak, nem volt semmi gond a vitorlazas alatt, senkit nem vagott fejbe a vitorlarud, ami ugye ide-ode mozog fordulas kozben. Aztan ebed utan meg csere volt. Vacsora utan mindig volt meg valami szarazfoldi foglalkozas nekik, vagy csak mozizas, meg egy este volt medences verseny. Szerdan mar Sharon es en is csatlakoztunk, megkaptuk a neopren ruhainkat. Aznap volt a Paddle boarding, ami olyan mint a szorf deszka de all rajta es ugy evezel. Az ido aznap sem volt jo, es ez pont olyan foglalkozas, amikor tobb idot toltesz a vizben, mint a deszkan. Eleg konnyu leesni rola foleg ha epp az a feladat, hogy lokjetek le egymast. Azert jol szorakoztunk, majd amikor mar kicsit jobban ment, akkor feleveztunk a folyon egy kicsit, majd vissza a taborba. Ebed utan kajakozni voltunk. Azt hittem ez majd jobb lesz, tovabb felevezunk esetleg a folyon, de el se hagytuk az akademia teruletet, itt is sokat kellett borulnunk, meg aztan kajak vizilabdaztunk. Csutortok volt a legjobb nap, az ido is vegre jobb lett kicsit, meg a nap is kisutott. A delelotti program szorfozes volt, amihez a csoportot elvittek 3 kisbusszal egy obolbe, de nem fert mindenki be a buszba. Igy 4 gyerek es Sharon meg en egy motorcsonakkal "kellett" mennunk. Ez volt a legjobb dontes, mert amint kiertunk a nyilt vizre a srac gazt adott es csak ugy hasitottuk a vizet. Nem tudom mennyivel mentunk, de erosen kellett kapaszkodni, mert ugraltunk rendesen a hullamokon, baromi elvezetes volt. Aztan mikor az obolbe ertunk, felszereltuk a vitorlakat a szorfdeszkara, aztan irany a viz. Meg soha sem szorfoztem, ahhoz kepest buszke vagyokk magamra. :) Persze sokszor beleestem a vizbe, de ahogy mondtam meleg is volt, igy nem volt gond. Azert sokszor sikerult befognom a szelet, meg megfordulni parszor leeses nelkul. Itt elvoltunk vagy 2-3 orat, aztan vissza kellett mennunk a telepre ebedelni. Hazafele mar sajnos nem a csonakkal mentem, mert a csajok lefoglaltak maguknak... Delutan meg dingy vitorlazni mentunk. Ez 2-3 szemelyes kis vitorlas, motor nelkuli, szoval csak a szelre szamithatsz, hogy elore haladj. A gyerekek harmasaval voltak, en csak egy sraccal voltam egy csonakban. Motorcsonakkal kivontattak minket a nyilt vizre, majd kikotottunk, hogy meglegyen az oktatas. Aztan utana irany a viz. Nem volt egyszeru, de mindenki baromi jol megoldotta a dolgot. A csajok kulon voltak tolunk, kesobb mondtak, hogy ok nem elveztek annyira, tobben vizbe is estek, es nem sikerult elsajatitani a technikat. Mi a fiukkal jol nyomtuk, bar egyszer egy fordulonal en is beestem, mert fordulasnal a ket embernek helyet kell cserelni. En iranyitottam, az en szavamra kellett volna helyet cserelnunk, de mielott szolhattam volna, a tarsam mar at is ult az en oldalamra, ezert megbillentunk. Neki meg sikerult gyorsan visszaugrania az oldalara, de en mar nem tudtam mit csinalni, igy megmartoztam derekig, mert azert a hajo oldalaban meg tudtam kapaszkodni. Aztan utana mar nem volt gond, minden ment siman. Az egesz csoport annyira jol csinalt mindent, hogy a tanarok azt hittek, hogy nekunk mar volt egy nap dingy trainingunk. Igy olyanokat is csinaltunk, amit csak a masodik napi oktatas utan csinalnak a gyerekekkel. Szoval teljesen lenyugoztuk oket. Pentek delelottre mar csak egy kis szarazfoldi jaatek jutott, aztan mentunk a kompra, majd a szarazfoldon mar vart a busz minket, es visszatertunk a suliba. Nagyon jol sikerult a het, mindenki nagyon elvezte, es sok uj dolgot tanultak/tanultunk.

Ezutan volt az egy het iskola szunet, azon a heten nem csinaltam sok mindent, tobbnyire csak pihentem, meg dolgoztam egy kicsit, a suis ugyeket inteztem. Activity week elott megvolt ugye az uszo bajnoksagom is, ami baromi jol sikerult, minden resztvevo iskola mondta, hogy minden jo volt, egy-ket szulo mondta, hogy nagyon profi szervezes volt. A kupat sajnos nem sikerult itthon tartanunk, de masodik helyen vegeztunk, ami azert nem rossz. Gyorsan kell idopontot talalni a jovo evi versenynek, hogy idoben tudjanak az iskolak is igazodni hozza.

Suliban mentek a dolgok, ugye teljesen el voltam havazva teendokkel, de azert jutott idom arra, hogy neha belessek a 6. osztaly probaira. Iden a Hairspray (Hajlakk) musicalt adtak elo, ami tele van szolokkal es eleg nehez enekekkel. Viszont ez az osztaly a legmusicalisabb, szoval kemeny munkaval, de osszehoztak a produkciot. Mult het kedden es szerdan volt a ket eloadas, en a keddit neztem meg, vagyis vettem fel videora. Hat tenyleg baromi jok voltak, a tavalyi Annie ehhez kepest sehol sincs, es ezt nehez is lesz uberelni egyhamar. Nem tudomm otthn mennyire ismeros a film, de eleg nagy szereposztasa van, pl John Travolta jatszik benne anyukat, aztan Zac Efron, Michelle Pfeiffer, Christopher Walken es Queen Latifah. Nalunk 3 fiu is noi szerepet jatszott, es foleg a Queen Latifa szerepet jatszo srac nyugozott le mindenkit, mert hatalmas jol enekelte el a szolojat. Ha felmentek a suli honlapjara, akkor megtalaljatok ezt a szolot, sajnos nem tudom beszurni ide. Remelem fent lesz hetfon a suli halozaton es haza tudom hozni, mert megneznem meg parszor.

Na de mint tudjatok, elotte azert tortent egy olyan dolog is, ami az en eletemben meg nem, igy iszonyat orulok, hogy atelhettem ezt is. Magyarorszag ugye kijutott a foci eb-re, igy mar a kijutas pillanataban eldontottem, hogy legalabb egy meccset eloben fogok megnezni. Amint megvolt a sorsolas, ki is valasztottam, hogy a hetvegi meccsre van a legnagyobb eselyem odamenni. Azert igy se volt sima, mert fizetes nelkuli szabadsagot kellett kivennem, de szerencsere az igazgatono elengedett. Ezek mar decemberben eldoltek, igy mar akkor lefoglaltam a szallast meg a repjegyet es mar csak az indulasra vartam. Aztan elkezdodott a torna, Magyarorszag az utolsok kozott mutatkozott be, de jo kis csattanot adott az elso kor vegen, ugyanis 2-0-ra verte Ausztriat. Ez csak meg jobban izgatotta tett, hogy mar ott legyek Marseille-ben. Elozo este odatelefonaltam a hostelbe, hogy visszaigazoljam, hogy erkezem. Mikor a nevemet kellett lebetuzni, a srac kerdezi, hogy ez magyar nev? Mondom igen. Erre o, akkor beszeljunk magyarul. O volt a tulaj a hostelnek, es mondta, hogy mar 8 magyar van ott, ugyhogy varnak csutortokon. Masnap meg delig dolgoztam, majd kimentem a repterre. Kicsit kesve indultunk, de nem volt gond, Marseille-ben is minden rendben volt, bar kicsit sokaig tartott mire megtalaltam a hostelt. Becsekkoltam, Viktor (a tulaj) mondta, hogy mar vartak, mert mindenki ehes, ekkor olyan este 10 ora volt. Szabaly szerint a konyhat bezarja 10-kor, de aznap kivetelt tett. Vagyis zarva volt, csak belulrol, mert mi egy kis dinom-danomot tartottunk igy 10-en. Sutottunk hust, meg ittunk hazi paleszt, meg sort, hajnali 4-ig elvoltunk. Masnapra pihenos napot tartottam, mindenki szetoszlott a nap folyaman, en korulneztem a belvarosban, a kikotoben, aztan kimentem a strandra. A varos tele volt magyarokkal, a fel strand is magyar volt. Furodtem is parszor, viz hideg volt, de azert elviselheto. Ott voltam egesz nap, csak kajalni mentem el egyszer, majd 6-kor elindultam visszafele, de utba ejtettem a domb tetejen levo Notre Dame-ot, ami egy jo oras tura volt, aztan meg zarva is volt, mire felertem. Azert a kilatas jo volt. Hazafele vettem par doboz sort, de a torvenyek szerint a hostelben nem lehet alkoholt fogyasztani. Viktor annyit mondott, hogy a tobbi vendeg ne lassa meg. Szoval aznap este nem ittunk, megmaradt szombatra. Meccsnap szepen lassan keszulodtunk reggel, jol bereggeliztunk, aztan ittunk par sort es olyan 2 ora korul beoltozve, kifestve elindultunk a kikoto fele. Utkozben minden kis utcabol magyarok szallingoztak, es vegig enekeltunk, skandaltunk es egyre tobben csatlakoztak. Aztan metrora szalltunk, ott is enekeltunk, mindenhol magyarok voltak. A metroval ott szalltunk ki, ahol a szurkoloi menet az utolso metereket tette a stadion fele, szoval itt belevegyultunk a 30 ezres tomegbe. Hatalmas jo erzes volt, a borso vegig futkosott a hideg hatamon. :) Azert egy fel orara az eg is leszakadt, de amugy szikrazo napsutes es 30 fok volt vegig. Aztan elindultunk a stadion fele, lassan haladtunk, mert azert 30 ezer embert nem egyszeru beengedni a stadionba, volt is kis futyules, de inkabb mar itt is szurkoltunk. Aztan nagynehezen bejutottunk es mar csak 15 perc volt a kezdesig. Jegyem is jo helyre szolt, egyik srac a hostelbol jott be velem a masik jeggyel, az o jegyet meg eladtuk a stadionon kivul 30 euroert... A hangulat baromi jo volt a stadionban, biztos jol atjott a kepernyon is. A meccset gondolom mindenki nezte, a 88. perces egyenlitesunkor mindenki megorult a nezoteren, egymas nyakaba ugraltunk, mindenki mindenkivel pacsizott. Azt hiszem eletem egyik legnagyobb elmenye volt ez a par nap, elmondhatom, hogy egy foci Europa Bajnoksagon szurkolhattam a magyar csapatnak, ami remelem meg elofordulhat az eletemben, de az elso alkalmat mindenkepp ki akartam hasznalni. Meccs utan kimentunk a szurkoloi zonaba megnezni az Ausztria - Portugalia meccset, de nem volt izgalmas igy inkabb kaja utan neztunk. Vegig gyalog mentunk vissza a stadion fele, kozben meg ekkor is enekeltunk, izlandiakkal is pacsiztunk, lengyelek is gratulaltak nekunk, minden jo volt, vegig tok baratsagos volt a hangulat. Stadiontol visszametroztunk a hostel fele, majd egy hamburgeresnel megvacsiztunk, majd nyugovora tertunk. Masnapraa megint csak pihenos nap volt programon, bar azert volt benne egy kis tura is. Meg itthonrol kineztem egy helyet, ami baromi szep volt, igy mindenkepp meg akartam nezni. Ez Marseille-tol kb 25-30km-re volt, de helyijaratos busz ment oda. Vagyis az egyetemhez, onnan egy kb oras tura volt elerni ezt a sziklas, oblos tengerparti reszt. Egy darabig rendes ut vezetett, aztan utana a sziklak kozott kellett lemaszni, ami kijelolt utvonal volt, de azert mi nem a legegyszerubbet valasztottuk. Viszont a vegeredmeny csodalatos volt. Nagyon szep a hely, az ido is nagyon jo volt, igy termeszetesen zsufolt volt a hely. A sziklak kozott talaltunk helyet, ahova letelepedtunk, majd bemereszkedtunk a vizbe, ami itt hidegebb volt a sziklak kozott, mint a nyitott strandon. Viszont nagyon jo kis sziklak voltak, ahonnan lehetett ugralni, igy en is levetettem magam nehanyszor kulonbozo magassagokbol. Aztan hazafele ugy dontottunk, hogy utolso este megerdemlunk egy rendes vacsorat, igy visszamentunk a hostelbe lezuhanyozni, majd visszamentunk a kikotobe es kerestunk egy ettermet, ahol viszonylag jo aron volt vacsora, es meg a meccset is tudtuk nezni, akkor jatszott Franciaorszag. Nagy nehezen talaltunk is egyet, epp a fo gyulekezo hely mellett, ahol az angolok is verekedtek az oroszokkal. Most azert bekes volt a hangulat, minden nemzet kepviseltette magat, rengetegszer felhangzott a Ria Ria Hungaria is. Vacsi utan megneztuk kik vannak meg itt, es lattuk, hogy a magyarok es lengyelek egyunk ria riaznak. A lengyelek ugyanis masnap jatszottak Marseille-ben az ukranokkal es mi ugye testverek vagyunk. Masnap reggel az utolso magyar is elment a hostelbol, iranyba vette Lyont, ment a magyar-portugal meccsre, igy egyedul maradtam. Ismet csak lesetaltam a kikotobe, korulneztem a masik felen is a varosnak kicsit, majd ismet kifekudtem a strandra ugy 4 oraig. Akkor visszamentem, osszepakoltam, es indultam a repterre. 50 percet akkor is kestunk, de legalabb benyomtak nekunk az Anglia - Szlovakia meccset, igy lattuk az elso felidot. Masnap mar dolgoztam, szerdan meg atmentem Reigate-be, ott tobb magyarral egyutt megneztuk a magyar-portugal meccset, ami hatalmas jo volt, az EB legjobb meccse. Utana volt meg par nap melo, szombat az usziban, es jott a vasarnapi belga meccs, ahol sajnos kikaptunk, igy bucsuztunk a tornatol. De az is nagyon jo meccs volt, a 4-0 nem tukrozi teljesen a jatek alakulasat. Na mindegy, szerintem mindenkepp sikeres EB-t zartunk, veretlenul nyertuk a csoportunkat, es jatszottunk par jo meccset, ismet felfigyeltek rank egy kicsit, remeljuk elindul valami a futballunkban es nem kell ujabb 30 evet varni egy tornara.

Aztan masnap kezdodott az ujabb kaland, hetfon reggel ujra buszra szalltam a 6. osztallyal es iranyba vettuk a kerek erdo kozepet Cheshire megyeben. Ez fent van eszakon, nem messze Liverpooltol, de tenyleg a semmi kozepen. Itt van a Bushcraft nevu ceg tabora, ami 7 taborbol all, abbol az egyiket szalltuk meg mi. A gyerekeknek volt 3 sator, mig 3 tanarnak egy-egy, szoval nem kellett osztoznunk. Ebedre erkeztunk, majd ebed es eligazitas utan a gyerekek ket torzsre lettek osztva, bar az elso foglalkozason nem szerint voltak beosztva. Ugyanis eloszor is menedeket kellett epiteniuk maguknak. Ehhez egy kis kotelen es a ponyvan kivul nem kaptak semmit, mindent nekik kellett osszehordani az erdobol. Faagakat, leveleket, koveket, amit eppen talaltak, Mind a ket csapat szepen felepitette a menedeket es annyira jol sikerultek, hogy aznap este ott is aludtak, nem a satorban. Este raktunk tuzet, igy elalvashoz meleg volt, de a reggelek nagyon hidegek voltak, nekunk is a satrakban. 3 reteg ruha volt rajtam, zokni, es csuklya a fejemen de igy is vacogtam a halozsakban. Masnap delelott elsosegely oktatas volt nekik, elotte, utana meg minden szabadidoben pedig kulonbozo jatekokat jatszottak. A torzsfonokok baromi jok voltak, 24 oraban a gyerekekkel voltak, nekunk nem kellett semmit sem csinalni, de azert ott voltunk, mi is reszt vettunk a foglalkozasokon. Delutan megtanultak hogyan kell tuzet rakni, milyen szisztema szerint kell a faagakat osszevalogatni, tuzre tenni. Itt mar a sajat torzsukben voltak, es mi tanarok is kulon torzset alkottunk neha. Szoval minden torzsnek sajat tuzet kellett raknia, es azon sutottuk meg a vacsorankat. Az erdei jatekok is jok voltak, sokszor en is beszalltam. Az egyik volt a Predator, amikor az egyik torzsfonok elmegy messzire es becsukja a szemet. A masik fonok szamol vissza 5-tol, ennyi idod van, hogy elore rohanj es elbuj valami moge, mire a fonok megfordul. Ha meglat, akkor vissza kell menned a kiindulohelyre es probalhatod ujra. Aztan ujra visszaszamol, es igy jutsz egyre kozelebb a fonokhoz. Aztan van a nehezebb verzio, amikor nincs szamolas, a fonok vegig nezhet, csak csendben, bokrok alatt, kozott egyre kozelebb kell jutnod a fonokhoz ugy, hogy ne lasson meg. Baromira elveztek a gyerekek ezeket. Aztan volt egy csomo yurta alatti jatek, amit ha esett az eso, akkor jatszottak. Szerda volt az egyik legesosebb nap, szinte megallas nelkul szakadt,de soha egy gyerek sem panaszkodott, ugyan ugy kuszta-masztak a foldon. Aznap Ijaszat votl a fo program, meg a vakvezetes. Az egyik torzs ijazott, a masik vakvezetett aztan csereltek. Persze az ijaszatba mi is beszalltunk, rendes igazi nyilak voltak, nem jatek. Nem voltak ugyetlenek, egy-ketto meg a kozepet is eltalalta. A vakvezetes meg egy kotelpalya volt, ahol egymas utan mentek bekotott szemmel es egymast kellett segiteni, hogy most epp egy fa van elottuk, vagy at kell lepni egy fatorzset, stb. Ezutan mindenki elkeszitette a sajat pizzajat, es kokemenceben meg is sutottuk. Delutan setaltunk egyet az erdoben, elmentunk a kozeli tohoz es egy pillatast vetettunk a kastelyra is, kozben persze szakadt az eso. Csutortokon delelott a kes hasznalatat sajatitottak el, faragtak egy kicsit, majd ebed utan leteszteltuk, hogy mit tanultak az elsosegely oktatason. Beetettuk oket, hogy egy erdei setara mennek, hogy tanuljanak kicsit a korulottuk levo fakrol es allatokrol, mig a taborfonok, a masik tanar es en elmentunk egy repulogep roncshoz, es elokeszultunk a legikatasztrofahoz. A gyerekek errol semmit nem tudtak. Mikor kozel ertek, en szinpadi verrel leontottem a szamat es a kezemet, dobtunk egy fustbombat a repulobe, meg 3-at kore, es en eszmeletlenul fekudtem a gep mellett. A gyerekeknek meg osszedolgozva ki kellett talalniuk, hogy akkor mit is csinaljanak. Ezt is ketszer jatszottuk el, egyszer en voltam az aldozat, maskor a masik tanar, de jot szorakoztunk. A taborfonok majdnem igaziva tette a dolgot. Epp jottek a gyerekek, en fekszem a gep mellett, o meg a bokorban rejtozott, aztan ugy gondolta, hogy dob meg egy fustbombat a bokor melle. Ahogy fekudtem a foldom, latom, hogy repul felem, aztan eltunk, csak a fustot lattam. Majd 5mp utan fajdalmat ereztem a fenekemben. Olyan jol celzott, hogy a fustbomba begurult alam, kiegette a nadragomat, a boxeralsomat es mar a boromet kezdte olvasztani. Gyorsan felugrottam, kiszedtem alolam, azt bedobdtam a gepbe, pont mire aa gyerekek odaertek. Aztan nagynehezen megmentettek, elvittek a gep mellol es stabil oldalfekvesbe tettek. Ezutan delutan megejtettuk a heti egyetlen zuhanyzasunkat, majd este szurkuletben ujra jatszottunk par Predatort, ami a sotedes miatt kezdett konnyebb lenni, mire vegeztunk mar teljesen sotet volt, igy vegre hasznalhattak a fejlampajukat is, amit persze ejjel ha kimentek vecere mar hasznaltak. Elotte meg megvolt a legjobb vacsorank, egy lakomat rendeztek nekunk, amin ozsult volt a menun tejszines kruplivan. Az oz vagy 7 oran keresztul sult a tuz folott. A kaja baromi jo volt a het folyaman. Egyik este Lazacot ettunk. Ket lazac volt, ketfelekeppen elkeszitve. Az egyiket a taborfonok keszitette elo, a masikat meg en. Fel kellett boncolnom a lazacot, kiszednem a szalkakat egy modszerrel, amivel az egesz egyben kijon. Aztan kinyomtuk a szemeket is, amire onkentesek jelentkeztek, akik megettek ott helyben, nyersen... Aztan az egyik lazacot ugy keszitettuk el, ahogy az indianok amerikaban. kiteritettuk, majd keresztbe 4 helyen faagakkal kifeszitettuk, majd hosszaban egy felbehasitott, vastag faagba huztuk bele, es igy tettuk a tuz fole. A masikat citrommal es fuszerrel izesitettuk es foliaba csavarva tettuk a tuzbe. Isteni finom volt mind a ketto. Aztan ettunk nyul vadast, marha fajitast, pizzat, reggelire szalonnat, tojast, vagy zabkasat, vagy palacsintat, de barmit ettunk, az mind ott keszult a taborban a tuzon. Pentekre mar csak a Bushcraft kihivas maradt, ahol 3 feladat volt. Az egyik ogy csapdat epitsenek, a masik, hogy rakjanak tuzet, de olyat, ami elegeti a foldtol 1 meter magasan kifeszitett kotelet, a harmadik pedig egy kicsi menedek, ahova egy ember be tudja tenni a fejet. Ezeket mind ki is probaltunk, szoval a torzsfonokoknek be kellett fekudni a menedekbe, majd egy kancso vizet ontottek a fejukre, termeszetesen jol el is aztak, nem sikerult vizallora kesziteni. A csapdak mukodtek, azok jol sikerultek, mig nagy nehezen a madzagok is elegtek a tuztol egy kis segitseggel. Ezutan mar csak az ebed maradt, ami szinten tuzon keszult hamburger volt. Amint ezt megettuk, mar indultunk is a felvevo helyre, ahol kb 25 perc varakozas utan jott is a busz. Volt vagy fel 6 mire hazaertunk, de mindenki epsegben abszolvalta a hetet, es ujabb hatalmas elmennyel gazdagodtunk. Remelem jovore is eljohetek erre az utra. :)

Aztan most azt hiszem utolertem magam, jo hosszura sikerult ez a bejegyzes, de volt mirol beszamolni boven.

 

 

 

 

Szerző: spyke  2016.07.02. 21:37 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://spyke.blog.hu/api/trackback/id/tr608862140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása