Megint eljott az ido, hogy bejegyzest irjak, es most meg van is mirol irni. :) Gondolom tudjatok, hogy az elmult hetvegen Madridban jartam, 4 napig voltam a spanyol fovarosban. Ezzel ujabb orszag kerult fel a listamra, hiszen ezen a felen Europanak meg sosem jartam. Igy most mar 18 orszagban voltam, de remelem meg noni fog ez a szam... :)

Szoval Madrid... Csutortokon mentunk Andival, en nem dolgoztam aznap, o meg igen, igy a repteren talalkoztunk, becsekkoltunk, es meg korulneztunk az uzletekben, majd beszalltunk a gepbe. Meglepoen nagy gepunk volt, 2-4-2 uleses sorok, 4 meghajtos, 2 oras utra nem szokott ekkora gep lenni, es raasul szerintem felig se volt. Iberia jarat volt, de meg ekkora geppel nem utaztam. :)

Keso este ertunk Madridba, repterrol taxival bementunk a belvarosba, becsekkoltunk a hotelba, ami kozponti helyen, a fo szorakozo helyek, ettermek kozott volt. Szoval mivel ehesek is voltunk, meg igy is beszeltuk meg, elmentunk vacsorazni. Tengeri szornyeket ettunk, Andi king prown-t en meg rantott tintahalat. Vacsora utan meg elmentunk egy clubba, ahol latin zenet jatszottak, es mindenki salsazott, ami nekem nincs a veremben, igy nem nagyon elveztem az estet, ahhoz meg hogy probalkozzam, tul faradt voltam.

Masnap reggel, es minden reggel egy kis helyre mentunk, ahol 2.50 euro-ert egy nagy szelet sonkas-sajtos kenyeret kaptunk, meg egy kavet. Reggeli utan meg kulon valtunk, Andi ment vasarolgatni, en meg turistaskodni. Andirol tudni kell, hogy elt 2 evet Madridban, szoval neki a turistaskodas mar nincs napirenden. Szoval en a nyakamba kaptam a varost es elindultam. Elso allomas a Bernabeu Stadion volt, ahol egy kb 2 oras turan voltam. Megvettem a jegyet es a kijelolt utvonalon sajat tempomban haladhatta. Az utvonal felvitt eloszor a tribun tetejere, ahonnan jol be lehetett latni az egesz stadiont, majd bementem a muzeumba, ahol rengeteg kupa, felszereles, posztrekek es sok minden van kiallitva. Sok megemlekezes van Puskasrol, es talaltam egy posztert az 1985-os Real Madrid - Videoton UEFA kupa dontorol. Regi jatekosok arany cipoje, aranylabdak, es egyeb ereklyek sora, videokat lehet nezni, es egyebek. Innen meg a lelato kozepen is ki lehetett nezni, majd a lelaton korbemenve a VIP paholyban lehetett pihenni kicsit a borfotelokban. Ezutan az oltozo jott, eloszor a hazai, ahol minden jatekos neve es kepe fent van, szoval mindenki tudja hol a helye, jacuzzi az oltozoben, power zuhanyzok, masszazs agyak, szoval nem egy Magyaralmas SE oltozo... :) Az oltozobol meg egyenesen a jatekoskijaron ki lehet menni a kispadokhoz, le is lehet ulni rajuk, de a palyara mar nem lehet felmenni. :) Meg be lehet menni a vendeg oltozobe is, aztan meg a sajtoszobaba, es vege is a turanak. Egy elmnynek mindenkepp jo, nem minden nap jut el az ember ilyen stadonokba. Azt meg itthon megneztem, hogy a Real azon a hetvegen idegenben jatszott, de azt mar nem, hogy kivel es mikor. Kesobb ez is kederul...

A stadionbol visszametroztam a belvarosba, megneztem a kiralyi palotat, meg a bazilikat kivulrol, majd elgyalogoltam egy kisebb terre, ahol regi epuetek sora van, majd a Plaza Mayorra, ami a regi foter, nagyban hasonlit a Szent Mark terre Velenceben, nagy ter, szelen arkados epuletekkel, vegig uzletek, sok ember, rengeteg "bazari majommal", akikkel penzert lehet fenykepezkedni, mutatvanyosok, stb. Visszamentem a hotelbe, ott talalkoztam Andival, majd elmentunk ebedelni, majd ebed utan ismet kulon valtunk,es mindenki folytatta a delelotti tevekenyseget. En elmentem a Gran Via-ra, megneztem a varoshazat, es egyeb nevezetesseget, volt egy nagy park, csonakazo toval, szobrokkal, ott mentem egy kort, majd elmentem a bikaviadal arenahoz. Megkerdeztuk, hogy van e bikaviadal szombaton, de nem volt, mert vasarnap volt a nagy donto, ahol a 3 dontos szerepelt. De ez vasarnap 6-kor kezdodott, de nekunk az mar keson volt, akkor mar a repteren kellett lennunk. Itt is volt tura, de arrol meg lekestem aznap. Igy hat csak korbejartam az arenat, de talaltam egy nyitott ajtot. Ezen az ajton jottek ki az utolso turan levo emberek, de nem volt ott senki. Igy hat jo magyarhoz hiven bementem, gondoltam megyek, mig ram nem szolnak. Az utam elvitt a shop mellett, ahol meg egy-ket ember nezelodott, en mentem tovabb es mar ott is voltam a kuzdoternel. Gyorsan csinaltam kepeket, es akkor jott utanam a shop eladoja, szolt, hogy nem szabad. En elnezest kertem es kijottem... :)

Innen megint csak visszamentem a hotelunkhoz, talalkoztam Andival es beultunk vacsizni. Minden etkezesunk nagyon finom volt, bort ittunk, meg jo nagy adag kajakat ettunk, es olyan 25-30 euro korul fizettunk, szoval az arak nem voltak veszesek. Vacsi utan setaltunk egyet, hogy esti fenyeben is lassam a varost, majd visszamentunk a hotelba es aludtunk is. Masnap reggeli utan elmentunk egy parkba, amiben egy egyiptomi emlekmu van, muzeum is, amit Egyiptom adomanyozott Madridnak a Szuezi-haboruban nyujtott segitseg jelkepekent. A park szelerol szep panorama nyilt Madridra, lehetett latni a kiralyi palotat meg a katedralist is. Innen elmentunk a La Latino negyedbe, ami eleg hangulatos, kis szuk utcas negyed. Itt megebedeltunk, epp bebi angolnakat ettunk. Itt kezdtunk latni Atletico Madrid mezes szurkolokat, szoval gondoltam, hogy legalabb ok itthon jatszanak a hetvegen. Visszamentunk a belvarosba, es ismet elvaltunk, mert en bementem a Pradoba, Andi ismet vasarolgatott. Szombat este 6-8-ig ingyenes a belepo, igy gondoltam benezek. Mikor odaertem, mar allt a sor, de 6:15-kor mar bent is voltam. Masfel ora alatt korbejartam, megeztem a hiresebb festmenyeket, volt jopar, ami kifejezetten tetszett, rengeteg El Greco festmeny van, de van mas spanyol, olasz, holland es egyeb festok alkotasaibol is. Ezutan ismet vacsoraztunk, majd visszamentunk a hotelbe. Itt neztem meg, hogy kivel jatszik az Atletico Madrid, es a szornyu valosag itt utott fejbe, mikor tudatosult bennem, hogy varosi derby van, azaz Atletico Madrid - Real Madrid meccs volt aznap...:) Mivel ez volt az utolso estenk, igy gondoltuk bulizzunk egyet. Az utcan rengeteg olyan ember dolgozik, akik vendegeket csalogatnak a szorakozohelyekre. Ha ok visznek be, akkor peldaul a mienk olyan volt, hogy 6 eurot kellett fizetni, bemehettek, es kaptal egy feles rovidet, meg meg egy akarmilyen italt. Ez igy eleg barati, mert amugy egy ital 7-8 euro volt... Szoval buliztunk egyet, elvoltuk vagy 2:30-ig. Masnapra mar nem volt terv, igy aludtunk egy kicsit tovabb, delig kellett kicsekkolnunk, elmentunk a reggelizo helyunkre, majd maszkaltunk kicsit a varosban, mielott kimentunk a repterre es visszarepultunk Londonba. Mivel Heathrow-ra repultunk, leszallas kozben atrepultunk London felett, erre meg nem jartam. Szerencsere szep tiszta ido volt, igy lehetett minden latni: O2 arena, Canary Warf, Tower Bridge, Shard, Parlament, London Eye, es meg a Wembley Stadiont is. Szep volt nagyon. Hat ennyi volt a madridi kaland, a kepeket meg tudjatok nezni Facebook-on :)

Masnap mar dolgoztam is, es azota folyamatosan, szabadnap nelkul egeszen 19-ig, akkor leszek szabad legkozelebb. Hetfon lennek szabad, de az munkaszuneti nap, igy feliratkoztam tulorara, mert ugye azert dupla penz jar. A heten majd' minden nap tanitottam is, mert ket tanarunk is a tanitasi napjan jelentett beteget, en meg amugy is dolgoztam, igy beugrottam helyettesiteni. Ezzel nincs is baj, csak amikor az en oraimat kellene helyettesiteni, sosincs jelentkezo. Most pentek-szombton Alan fonokom csinalta meg az oraim nagy reszet, de par orat igy is torolni kellett. Mielott elmentem, minden oran elmondtam, hogy szabadsagon leszek,es elutazom. Ezt azert csinaltam, mert mikor marciusban otthon voltam szinten szabadsagon, mindenkinek azt mondtak, hogy beteg vagyok. Na most ott volt nekik 3 honap, hogy talaljanak valakit, de mivel nem volt senki, azzal vedekeztek, hogy aznap jelentettem beteget es ilyen rovid ido alatt nem sikerult helyettest talalni... Ez ezt meg nem hagyom, mert a 4 ev alatt, miota itt vagyok,betegseg miatt osszesen ketszer hianyoztam, akkor is csak azert, mert 39 feletti lazam volt. Mas meg fejfajassal is beteget jelent...

Na most ennyit irok, mert keso van. De lesz masik bejegyzes hamarosan, mert meg van mit irnom...

Szerző: spyke  2013.05.05. 02:42 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://spyke.blog.hu/api/trackback/id/tr845281526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabóné Gabi 2013.05.05. 19:24:39

Nagyon jó lehetett, főleg a stadion túra, mi sem jártunk még Madridba de ami késik...
süti beállítások módosítása