Sikeresen hazaertem a kirandulasomrol, pedig nem volt egyszeru, de errol majd a vegen. Mar az eleje se volt egyszeru. A jaratom reggel 6:20-kor indult Gatwickrol. Mivel ilyen koran nincs vonat, amivel ki tudnek menni, igy ugy dontottem, hogy kocsival megyek, es otthagyom a parkoloban. Ez eddig rendben is volt, szinte semmi forgalom nem volt 4:30-kor az autopalyan. Menet kozben ereztem, hogy rezeg a telefonom, de a zsebemben volt, nem vettem ki. Mikor leparkoltam, akkor lattam, hogy a legitarsasag kuldott sms-t, hogy a gepem indulasi idejet 11:15-re halasztottak... Ez igy nem esett jol, hiszen pont azert foglaltam korai gepre, hogy odaerve Koppenhagaba tobb idom legyen nezelodni. Mindenkit odarendeltek az informaciohoz, hogy majd kapunk etelutalvanyt cserebe. Tobben is erdeklodtek, hogy van e masik gep, amire at lehetne foglalni. Adtak egy telefonszamot,hogy hivjuk azt. En is felhivtam, es szerencsere sikeresen at tudtam foglalni a jegyem a 8:45-os jaratra. Ekkor 6 ora volt, szoval igy is volt idom boven. Az etkezesi utalvanyta azert megvartam en is, 12 fontot adtak, igy felmentem az egyik etterembe es rendeltem egy full english breakfast-ot, meg egy kavet, ez igy 14 font volt, szoval csak 2-t kellett fizetnem, annyit megert :)

Maga az ut aztan mar jo volt, megtalaltam a metrot is a belvaros fele, es a hostelt is. Meg nem tudtam becsekkolni, de a borondomet ott hagyhattam, igy elindultam felfedezni a varost. Gondoltam Koppenhaga nem lehet tul nagy,, igy gyalog indultam. Ket naom volt itt, igy megprobatam minel tobbet belesuriteni. Elotte mar kutakodtam, hogy mit erdemes megnezni, szoval nem a vakvilagba mentem. Megneztem a nevezetessegeket, hajokaztam is egyet, eltevedtem a setaloutcara, a Tivolihoz, Varoshaz terre, A Kis Hableanyhoz, kiralyi palotahoz, stb.

Masnap felmentem a Our Saviour Templomba, aminek az az erdekessege, hogya toronyba kivul kell felmenni a csigalepcson. Koppenhaga legmagasabb pontja, igy innen baromi szep kilatas van a varosra. Az ido vegig tiszta volt, 15 fok korul es napsutes. Aztan a belvarosban is van egy torony, abba is felmentem, itt meg csiga rampa volt. Nem lepcso, hanem csak emelkedo :) Megneztem a Botanikus kertet, a Nemzeti muzeumot, a Rosenborg Kastelyt,

Masnap meg mentem egy kort a bevasarlo utcan, nezelodtem kicsit, aztan nemsokara elindultam a hajoallomas fele. 16:30-kor indult a hajom Osloba. A hajo szinte egy hotel volt. 12 emeletes, tele ettermekkel, uszoda, szauna, kavezo, club, es persze boltok is voltak. Sajat kabinom volt tv-vel. Estere vot vacsoram is, amit egy buffet etterembe foglaltam. Annyit ehettem amennyit birtam, de en tobbet ettem... :) Volt mindenfele hal, kaviar, steakek, csirke, pulyka, mindnefele koret, zoldsegek, stb. Jol teliettem magam. Aztan felneztem a fedelzetre is, bar tok sotet volt, de epp akkor huzott el mellettunk egy masik luxushajo a masik iranyba. Aztan nyugovora tertem. A hajo baromi csendes volt, nem is lehetett erezni, hogy mozog, igy itt aludtam a legjobbat az utazas soran.

Reggel 7 korul keltem, volt meg Kopenhagabol hozott szendvicsem, azzal megreggeliztem, majd ismet fementem a fedezetre, ekkor mar vilagos volt, es mar az Oslo Fjordban hajoztunk.9:30-kor kotottunk ki Osloban, majd onnan a hostelbe mentem, ami 5 perc setara volt, szinten a belvarosban. Termeszetesen meg itt se lehetett becsekkolni, igy otthagytam a borondom es ismet indultam felfedezni. Elmentem az erodbe, Varoshazaba, Nemzeti szinhazba, aztan elsetaltam a Kiralyi Palotahoz, es a Parlamenthez is. Aztan visszamentem becsekkolni a szobamba, majd ujra indultam. Elmentem az operahazhoz, amire fel lehet maszni, teljesen a tetejere. Aztan itt mar 4 ora volt es besotetedett, igy csak nezelodtem a bevasarloutcan, meg 6-kor bementm a katedralisba, mert akkor nyit penteken. Este fele meg visszamentem a hostelbe, vacsoraztam, aztan lefekudtem aludni. Masnap muzeumos napot tartottam, megneztem a Fram muzeumot, ami az Eszaki-Sark expediciokrol szol, ket hajo is ki van allitva, az egyik a Fram, amivel Amudsen hoditotta meg az Eszaki-Sarkot. Volt egy 15 perces video is a sarki expediciokrol, erdekes volt nagyon. Aztan atmentem a Viking muzeumba, ami a vikingekrol szolt... :) Itt is volt par viking hajo kiallitva, rengeteg tortenet arrol, hogy hogyan eltek, merre hoditottak, stb. Aztan ezzel a jeggyel bemehettem a nemzeti muzeumba is, igy azt is vegig jartam. meg vilagosban, 3 ora korul kimentem a Szobor-parkba, ami hatalmas teruleten van, tele rengeteg szoborral (innen a nev :) ) Aztan mikor besotetedett, metrora szalltam es kimentem a Holmenkollen siugro sanchoz. Azt tudtam, hogy zarva van, de este ki van vilagitva, igy meg akartam nezni. A metroallomason ketten szalltunk le, es lathatoan ugyan az volt a celpontunk, igy osszeverodtunk. Egy amerikai srac volt, aki szinten 2 napot toltott Osloban. Mikor odaertunk a sanchoz, meg latni is lehetettm szerencsere nem volt tul nagy kod. A muzeum, es a lift zarva volt, de a lelaton es erre-arra lehetett maszkalni is. Mi is felmentunk egy jo darabig a lelaton, de aztan volt egy kapu, hogy nem lehet tovabb menni. Mikor meg az aljan voltunk, lattunk embereket fentrol lejonni... Mikor felertunk a muzeumhoz, csinaltunk par kepet, es erosen elgondolkodtunk, hogy a kapu ellenere azert csak felmaszunk a tetejere. De aztan megse tettuk, pedig kellett volna. Mikor itt vegeztunk, visszamentunk a metrohoz, kozben kiderult, hogy a srac ugyan abban a hostelben van, amelyikben en. Elhatroztuk, hogy elmegyunk vacsorazni is, mindkettonknek ez volt az utolso este Osloban. Talaltunk egy jo ettermet, nem is nagyon dragan. Olyan volt a hely, hogy egyel-igyal amennyit akarsz, volt egy kartyad, amin regisztraltak a fogyasztast es a vegen a kasszanal fizettel. A kaja jo volt naggyon, csak nem volt tul nagy adag. Utana bementunk a belvarosba, ugye aznap este volt Halloween, igy elmentunk egy clubba, ittunk par sort, ott voltunk hajnali 2-ig. Masnap meg volt tobb mint egy fel napom, igy reggel kicsekkolas utan ismet celba vettem a siugro sancot, hogy vilagosban is lassam, esetleg felmenjek a lifttel a tetejere. De annyira kodos volt az ido, hogy nem akartam kifizetni a 13 fontos belepot, ugyse lehetett volna latni semmit. Csinaltm jopar kepet, ismet megmsztam a lelato megmaszhato reszet (nem keves lepcso, es eleg meredek) aztan maszkaltam  kornyeken is egy kicsit. Igy talaltam egy masik siugro sancot, kisebbet, de epp egy srac gyakorolt rajta, lattam 2-t is ugrani. Egy nyari napot biztos jokat lehet itt fent kirandulgatni. Innen visszamentem a hostelbe, felvettem a borondom, es indultam is a repterre. 6:40-kor lett volna a jaratom, de mar ut kozben kaptam egy sms-t, hogy a gep indulast elhalasztottak 20 orara. En meg meg elobb is kint voltam, mint kene, mert ugye nem tudtam hogy es mennyi idobe kerul kijutni. Igy mar ott oltam 4-kor. Aztan mig vartunk, kozben jott az ujabb sms, hogy most mar 20:15 az indulas, majd jott a 20:35-os, es vegul a 20:50-es indulasrol szolo sms. A sok keses miatt belemerultem a zenehallgatasba, oravazlatot is irtam masnapra, es majdnem lemaradtam a 20:50-es beszallasrol. Tlan 3-an szalltak fel a gepre utanam. Mindenki elhelyezkedett, bekapcsoltuk az oveket, majd kozoltek velunk, hogy ujabb ket oraig nem indulunk. Na ez ismet nem esett jol, ilyenkr mar ki e lehet szallni a gepbol. Annyit mondtak, hogy azert nem, mert 2 oras idokapunk van, azaz ha javul a helyzet, akkor azonnal indulhatunk. Ja mert a keses oka az Angliara leszallo kod volt. Mondtak, mert aztan neten en is utananeztem, hogy 0 latasi tavolsag volt. Szoval nem tunt tul rozsasnak a helyzet. Aztan 1 ora 5 perc ules utan mondtak, hogy kapcsoljuk be az oveket, azonnal indulunk. Es azonnal indultunk is, mert a latasi tavolsag mar 400m volt. Mikor megerkeztunk Gatwickre, tenyleg baromi nagy kod volt, a pilota mondta, hoy 100% automata leszallasunk volt, teljesen a gepre voltunk bizva, hogy leszalljon magatol. Innen meg hatra volt egy oras vezetes nekem, es vegul 1:15-kor ertem haza. Gyorsan lefekudtem aludni, mert reggel 7-kor mar a suliban kellett lennem.

Hat ennyi volt a kis varoslatogatasom Koppenhagaban es Osloban, tetszettek nagyon, de azert mar szezon utan volt, igy minden hamarabb zart, koran sotet volt. Egy nyari heten biztos tobb mindent lehetne csinalni. Azota visszatertunk a suliba, elkezdodott a felkeszules a karacsonyi eloadasokra, a kovetkezo 2 honapban tobb ellenorzes is lesz, sulin belul a vezetok mindnekit lecsekkolnak, hogy hogy dolgozik. Nem lesz egy kellemes idoszak, de ezen is tul kell esni neha.

Kozben lefoglaltam a karacsonyi jegyeket is, kicsit kesore hagytam, igy erdekes modon fogok hazajutni. Easyjet, WizzAir, RyanAir, British Airways mind 350 font felett volt, igy mas megoldas utan kellett nezni. Igy talatam Germanwings jaratokat 269 fontert, viszont oda es vissza is at kell szallnom Nemetorszagban. Na mindegy most ez ilyen lesz...

Na ennyit mara, kepeket tettem fel Facebook-ra, nezegessetek oket. :)

Szerző: spyke  2015.11.08. 18:56 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://spyke.blog.hu/api/trackback/id/tr118060196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása