Azt hiszem ebben a bejegyzesben mar be tudom fejezni a hatralevo napokat. Igazabol Szenegal utan mar nem csinaltam tul sok mindent, szoval a vege mar csak tenyleg a pihenesrol szolt.

Azert most meg mindig Szenegalban vagyunk, a harmadik nap tortenesei jonnek. Erre a napra a fo terv a Goree-Island megtekintese volt. Ez szinten egy olyan rabszolgasziget, mint Gambiaban a James-Island. Hogy pontos legyek, James-Island utan ez volt a kovetkezo allomas. Gambiaban osszegyujtottek oket, majd a Gambia folyon kihajoztak veluk az oceanra, fel Dakarig, majd ott a mashonnan osszegyujtott rabszolgakkal egyutt vittek oket Del-amerikaba, Eszak-amerikaba es kisebb reszet Europaba. Ismet nem keltunk tul koran, 10-kor ebredtunk, atmentunk a csaladhoz megreggelizni, majd indultunk taxit fogni. Mivel Goree-Islandra Dakarbol megy a komp, igy nem volt tul nagy tavolsag, csak a kikotoig kellett menni, igy a taxi csak 1000 cfa volt. Ismet a tegnapi guideunk, Papa jott velunk. Elotte meg Ebou miatt megkerestunk par kirakodost, hiszen o meg mindig probalt uzletet kotni, kereste a lehetosegeket. Igy eljutottunk olyan eldugott helyekre a hazak mogott, ahol vagy 20-30 ember epp a kis fa babukat faragta, vagy a nyaklancokat fuzte, keszitettek a maszkokat. Mintha egy uzem lenne, cak hat az utcan ultek azt csinaltak a souvenireket. Erdekes volt mindenesetre. Begyujtott par telefonszamot aztan mentunk tovabb a kikoto fele. Ez volt Dakar kozpontja, eleg nagy tomeg is volt, meg a kulonbozo nagykovetsegek, fo dzsami, elnoki palota, hotelok mind itt voltak. Mikor odaertunk a kikotobe, volt egy utcai homero, 42 fokot mutatott. A kovetkezo komp csak 2-kor ment, igy volt egy orank, kicsit korulneztunk a kirakodosoknal, aztan beultunk a varoterembe. Itt ismerkedtunk meg egy csajjal, szinten a kompra vart unokatesojaval. Ebou szolitotta meg, azt ket perc mulva mar ott ult mellettunk. Nem ez volt az elso eset Szenegalban, amikor tapasztaltam, hogy meglepo gyorsasaggal ismerkednek az emberek. Elozo este a boltban talalkoztunk egy csajjal, aki kivetelesen tudott angolul. Beszelgettunk ket percet, es mar meg is volt a telefonszama, majd fel ora mulva mar az o hazaban voltunk. Na visszaterve a varoterembe, Ebou bevetette minden bajat, tenyleg jol nezett ki a csaj, de termeszetesen angolul nem beszelt. A komp kb fel ora alatt er a szigetre. Ismet rengeteg turista van itt, hallottam megint angolt, nemetet, hollandot es volt par japan turista is. Azonban nem csak turistak jonnek, hanem a dakariak is ide jarnak strandolni, a varosnal nem nagyon lehet, hiszen hatalmas kikoto varos, eleg kozos ott a viz. Itt viszont szep tiszta. A szigeten ketszer kell belepot fizetni. Egyszer fizetsz rendesen a belepo jegyert, majd fizetsz a helyi lakosok tamogatasaert. A szigeten meg lehet nezni az epuletet, ahol a rabszolgak vartak a hajokra. Kulon kis helyisegek voltak a gyerekeknek, kulon a noknek, es kulon a ferfiaknak. De ahogy mondtak, ezekben a kb 25 m2-es helyisegekben tobb szaz embert zsufoltak be. Aztan az epuletbol vezetett egy folyoso az oceanhoz. Ha valaki mar ott volt, onnan nem volt visszaut. Vagy beszallt a hajoba, vagy ha megprobalt menekulni, akkor lelottek. Az epulet korbejarasa utan a szigetet is korbe lehet jarni, fel lehet menni a dombtetore, ahol van egy emlekmu, meg par agyu. A kilatas viszont pazar Dakar belvarosara. Rengeteg kirakodos van itt is, rengeteg festmenyek vannak, amik baromira tetszettek, de hatalmas nagyok voltak, azt hogy hozom haza repulon?! Miutan vegeztunk a turisztikai elmenyek elvezetevel, megkerestuk a csajt az unokatesojaval, akik a parton fekudtek valahol. Itt mar feladtam a nevek megjegyzeset, fogalmam sincs, hogy hivtak oket... A parton a varfal toveben rengeteg napernyo es pled van leteve, mert bar a helyiek szeretnek strandolni, de a napra nem mennek. :) Csatlakoztunk hozzajuk, megdezsmaltuk a gyumolcskeszletuket, na jo ok adtak belole. Kesobb furodtunk is egyet, amire nem szamitva nem volt nalam semmi furdos cucc. Meg a tobbesszam is csak a csajra meg ram vonatkozott, a tobbiek ugye nem tudtak uszni. A viz itt is isteni volt, szinte meleg, nem ugy mint az angol tenger, de meg a horvat tengernel is sokkal melegebb volt. Olyan meleg volt, mint nyaron a Balaton vize. Itt jol eltoltottuk az idot, kipihentuk a 3 nap Szenegal faradalmait, igy nem siettunk vissza Dakarba, hogy kicsit korulnezzunk a varosban. Mar epp sotetedett, mikor visszamentunk a komppal, taxit fogtunk es visszamentunk a csaladhoz, ahol mar ismet vart minket a vacsora, mara hal volt sok zoldseggel meg rizs. Csinaltunk kepeket a csaladdal, muszaj volt megorokiteni oket, mert nagyon kedves embereket ismertem meg bennuk. Termeszetesen ma is terveztuk, hogy bulizni megyunk, Fatu is hivott minket, mert o mondta, hogy mindenkepp megy. Hat aztan vegul senkisem ment. Ismet csak naluk ultunk a haz elott, majd kiultunk az egyik nagyobb utcara. Ugyanis, mikor visszaertunk a taxival mar lattuk, hallottuk, hogy egy srac az utca kozepen mikrofonnal a kezeben enekel, korulotte mar par ember dobolt, tancolt. Mint kiderult, ez itt szokas, hogy neha a varos egy-egy pontjan feltunnek ilyen onkentes imamok. Hozza magaval a hangszorot, meg a mikrofont, elkezd enekelni, azt az emberek csak ugy csatlakoznak hozza. A dobosok sem az o emberei voltak, azok is ugy csatlakoztak. Aztan egyre nagyobb tomeg lett, egyutt enekeltek, tancoltak vagy 3 oran keresztul. Na mi az utolso fel orara ultunk oda kozel hozzajuk, beszelgettunk, meg ittunk megint olyan jo eros teat. Papa, Fatu, Ebou, meg en voltunk ott. Ekkor mar hajnali 2 korul volt, kicsit meg beszelgettunk, Fatu is eleg jol belejott az angolba, majd visszavonultunk a szobaba, mert korai indulast terveztunk Ebouval.

Reggel 6-kor keltunk, Papa ebresztett mindig minket, hiszen o hu muszlimkent minden reggel imadkozik, igy idoben kel. Taxival elmentunk a nagy taxiallomasra, ahol a hatarra mennek a mar ismert Peugeot 507 taxik. 7 orara sikerult is megtoltenunk egyet, igy idoben sikerult elindulnunk. Jo sofort fogtunk ki, tolta neki rendesen, amig az ut jo volt, meg egy kicsit tudtam is aludni, annyira faradt voltam. Most kivetelesen csak 7-en voltunk a kocsiban, bar mind felnott, igy nem volt tobb helyunk, mint idefele. Raadasul az egyiknek volt gitarja, amit a fejunk moge tettek a csomagtartoba, de a fele az belogott az utasterbe, es hat igy nem volt olyan kenyelmes nekunk. Tobbnyire eloredolve utaztam, tamaszkodva az elottem levo ulesre. Amikor arra a szakaszra ertunk, amikor ott mesz ahol tudsz, ott se nagyon lassitott, parszor jol oda is verte a kocsi aljat, mi meg a fejunket a tetobe. Negy es fel ora alatt a hataron voltunk, megkaptuk a pecseteket az utlevelbe, valtottunk penzt, mert mar egyikunknek sem volt gambiai penze, majd bush taxival mentunk Barraba a kompra. Ismet jo nagy sor allt, ezen az oldalon nem volt Ebounak ismerose, igy ki kellett varnunk a sorunkat. Mikor megkaptuk a jegyunket nagy rohanasba kezdtun, mert a komp epp induloban volt. Mar a sorompo le volt engedve, de az emberek meg atugrottak rajta es felugrottak a kompra. A sorompon meg mi is atugrottunk, de mire a komphoz ertunk, mar egy meterrel elhagyta a kikotot, igy nem ugrottunk. Visszamentunk a sorompon kivulre, es vartunk a kovetkezo kompra. Szerencsere 15 perc mulva jott is, ami meglepo volt, de ezek szerint az elozo komp volt kesesben. Mivel a tomeg elejen voltunk, igy ismet jutott nekunk ulohely, a visszaut sokkal lassabbnak tunk, mint idefele, szerintem most tobb volt mint egy ora. Ismet probalkoztam egy kis alvassal, neha sikerult is, de nagy tomeg volt, nem volt tul kenyelmes. Mikor kikotottunk elsetaltunk a kikototol, mert ott a taxisok sokkal tobbet kernek egy fuvarert. Mikor mar eleg tavol voltunk, leintettunk egy taxit, megallapodtunk 300 dalasiban, hogy elvisz minket a hotelig, nem volt kedvunk az olcso verziot hasznalni. 4 ora korul lehetett, hogy visszaertunk a hotelbe. Megkajaltunk, en lementem a partra furodni, napozni, majd este persze bulizni mentunk. Ennyi volt a nagy Szenegali kaland, en nagyon elveztem, meg Ebou is. Kar lett volna kihagyni, megert minden penzt, faradsagot, nyomort.

Es akkor innentol tenyleg csak a pihenes maradt szamomra. Delelottonkent reggeli utan kifekudtem a partra, furodtem, meg megismerkedtem az eletmentokkel. Mikor furodtem, mindig usztam is egy kicsit fel-ala a part menten. Aztan amikor jottem ki a vizbol, odajott hozzam az eletmento, hogy milyen jol uszom. Azt elkezdtunk beszelgetni, mondtam, hogy en is eletmento vagyok, stb. Tok jo fej emberek voltak, Omar termeszetesen ismeri oket, hiszen o is eletmento volt itt is, bar o inkabb egy hotelban dolgozott. Az eletmentok itt onkentesek, vannak 18-an az egesz szakaszra, de persze egyszerre csak 4-5 dolgozik napkozben 11-6-ig. Mind angol tanar altal lett kikepezve. Van itt Angliaban egy szervezet, ami nekunk is tartja a tanfolyamot, onnan mennek emberek kulonbozo afrikai orszagba kikepezni az eletmentoket. Aztan van egy angol no, aki kimondottan az itteni eletmentoket segiti. Pont mikor ott voltam, akkor osztottak szet az uj egyenruhajukat. Ez a no adomanyozott nekik kb 120 fontnak megfelelo dalasit, amibol tudtak venni 25 egyenruhat feliratozva, emblemajukkal, plusz vettek meg tavcsoveket, sipokat es egyeb aprosagokat. 120 fontbol!!! Amikor megkaptak az egyenruhakat, ott volt mind a 18 eletmento, engem is meghivtak, hogy legyek ott, mondtak, hogy nekik is orom mas orszagban dolgozo eletmentokkel talalkozni. Halabol mi i kaptunk egy-egy egyenruhat, csinaltunk kozos kepeket. Omarral, meg a sracokkal beszeltuk, hogy esetleg mi is tudnank tenni ertuk valamit. Majd ha megkapom a kepeket, akkor beviszem fonoknek, elmeselem neki, hogy mi hogy van ott. Hatha tenyleg tudunk segiteni nekik. Ha 120 fontbol ennyi mindent tudnak venni, az igazan nem nagy osszeg, itteni dolgozok ossze tudnank dobni ennyit mi is nekik...

Delutanonkent, vagy ketnaponta a medenceben szokott lenni vizilabda merkozes, ami eleg nepszerunek bizonyult. Egyszer en is epp ott voltam, igy termeszetesen bealltam jatszani. Tobbnyire Europa jatszott Gambia ellen, de volt egy-ket kakukktojas mindket csapatban. A merkozes 2x10 percig tartott, ami szerintem volt 2x 20 perc is, de senki sem banta. Szabalyok nem nagyon vannak, vagyis megy rendesen a viz la nyomas, kez visszahuzas, szoval nem gyerekjatek. Amikor jatszottam, 16-13-ra nyertunk, en 4 golt vallaltam, jo kis meccs volt.

Masnap szinten reggeli utani dogles volt a program szamomra, majd delutan Ebou-val atmentunk Szenegambiaba, megnezni a kirakodos standjat, talalkoztam nagybatyjaval, es noverevel, vettem par aprosagot, majd beultem egy internetezo helyre. Neteztem egy fel orat, majd visszamentem a hotelba es folytattam a tengerparton valo doglest. Este mig vartunk a vacsorara, megneztuk a Braga - Arsenal bajnokok ligaja meccset, pont az utolso 15 percet nem lattuk, mikor a golok voltak, mert elkeszult a vacsorank. Omar vett napkozben egy egesz baranycombot, es mivel ismert mindenkit a hotelban, igy elintezte, hogy a konyhan elkeszitsek nekunk. A baranyhus nagyon finom volt, de volt hozza sult krumpli valami szosszal. Ez a szosz viszont szetmarta a torkom, annyira csipos volt. Este ismet bulizni mentunk.

A hatralevo ket nap mar csak a parton telt, csutortokon delutan meg jatszottunk egy roplabda meccset a parton, amire nagynehezen sikerult csak ket csapatra valo jatekost osszehozni. Aztan mikor vegre sikerult, hatalmas jo meccset jatszottunk. Sotetedesig ment a jatek, kozben baromi szep volt a naplemente, de az ocean felol jott valami para. Ez kicsit ijeszto volt, mert elozo napokon mindig teljesen tiszta volt a levego, a vilag veget is latni lehetett. Most viszont csak jott es jott ez a valami. Nem tudom mi volt, mert se az eso nem esett, sem a szel nem fujt, ez csak jott. Azt mikor a partra ert, nem lehetett latni 50 meternel tavolabbra.

Mivel ez volt az utolso napunk, igy muszaj volt ismet bulizni menni este, jo sokaig is maradtunk, nem nagyon keleltt sietni, mert masnap csak delutan 5kor ment a gepunk, volt idonk aludni. Ennek megfeleloen 11 korul keltunk, igy volt egy orank, hogy elhagyjuk a szobankat. Elozo este mar osszepakoltunk, igy reggel csak lezuhanyoztunk, es mar ki is jelentkeztunk. Viszont igy meg volt 3 ora semmittevesunk, mig elindultunk a repterre. Megebedeltunk, es Yaya jott ertunk, elmentunk meg Omar hazahoz, amit epittet, csinaltunk par kepet, hogy meg tudja mutatni a felesegenek, hogy hol tart az epitkezes. Innen mar csak a repterre mentunk, ahol kb masfel oraig tartott, mig becsekkoltunk, elkoszontunk Yayatol meg Eboutol es mentunk a gephez. Ja, termeszetesen utolso ejszaka sikeresen megfaztam, ami a rohej kategoria, hogy lehet Afrikaban megfazni?! Nekem sikerult, igy az utazas nagy rezet orrfujassal toltottem. Mivel Omar es en nem egyszerre csekkoltunk be, igy nem egymas mellett ultunk. O ablak melle kapott helyet par sorral elottem, mig en total a gep kozepen ultem. Ugye 3-3-3 ules volt egy sorban hat en a kozepso 3-as ules kozepen ultem. Visszafele nem volt Gambiabol kiutasitott angol utasunk, igy nyugodtan telt a visszaut, filmet is vetitettek a Salt-ot Angelina Jolie-val. Sajnos a repterre nem sikerult fuvart szereznunk, ami azet volt baj, mert eleg keson szalltunk le, mire megkaptuk a borondoket, mar hajnali 0:30 volt. Ezert vonatunk mar nem ment, igy taxit kellett fognunk, ami egy vagyonert vitt minket Wokingba. 76 fontot fizettunk erte, ebbol a penzbol 2-szer megfordulunk Dakarbol. Na mindegy, mas megoldas nem volt. 

Masnap en mar dolgoztam is, igy meg tudtam mutatni szepen lebarnult testemet :) Irigykedtek is a tobbiek rendesen. Viszont a megfazasom azota sem mult el, hiszen mire visszaertunk, itt mar komoly fagyok voltak, es azota is tart. Eleg nagy volt az eleteres penteken, mikor beszaltunk a repulobe delutan 3-kor meg 38 fok volt, es 6 ora utan kiszalltunk -5 fokba. Az egy laza 43 fok kulonbseg. Keddre be is lazasodtam kicit, igy hazamentem melobol, szerdan beteget jelentettem, csutortokon meg szabadnapos voltam, igy ki tudtam pihenni, legalabb a lazam lement. Azota sem vagyok teljesen rendben, de mar csak az orrom fujom, viszont azt minden 5 percben. Vasarnap meg ujra le kell tennem az eletmento vizsgat, mert lejart a ket ev. Mar ket eve volt, hogy elvegeztem a tanfolyamot. Hihetetlen mi?! 

Na hat ennyi lenne a beszamolom a ket hetes nyaralasrol, remelem tetszett az elmenybeszamolo, es talan kedvet csinaltam, hogy te is elmenj oda. Nekem nagyon tetszett az egesz, a kalad, az uj elmenyek, az emberek, minden. Nem tartom elkepzelhetetlennek, hogy maskor is elmegyek oda. Kovetkezore mar sokkal olcsobb lenne a vedooltasok nelkul, es ha Omar haza elkeszul, mar a szallasert sem kene fizetni. Persze vannak mas terveim is, hogy hova mennek legkozelebb, majd meglatjuk mi lesz belole.

Kozben keszitettem egy 10 perces videot a ket hetrol, kepek zenevel, nezzetek meg! :)

http://www.facebook.com/video/video.php?v=467516149038&saved#!/video/video.php?v=467516149038

Vege.

Szerző: spyke  2010.12.09. 14:46 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://spyke.blog.hu/api/trackback/id/tr102504471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása